Mi történik, ha Magyarországon egy átlag hőmérsékletű februári hétköznapon egyszer csak megáll a gázcirkó? Kihívunk telefonon egy gázszerelőt, aki ért az Junkers tipusú készülékekhez. Ennyire egyszerűnek gondoltuk a dolgot.
Előkerestük a vásárláskor kiállított számlát és garancialevelet. A gázkazán sajnos már nem volt garanciális. Ezért a márkaszerviz telefonos szolgálatánál közölte az ügyintéző, három-négy hét a várható javítási határidő. Előnyt élveznek, akiknek még garanciális a készülékük. Akkor megállapítják a hibát és megrendelik az alkatrészt, ami szükséges.
Ennél rövidebb idő alatt szerettük volna megjavíttatni a kazánunkat. Már bántuk, hogy ősszel nem készítettük fel a téli folyamatos üzemeltetésre a fali gázkazánunkat egy átnézés, tisztítás erejéig.
Akkor még könnyebben találtunk volna jó szakembert erre a feladatra. Családunk összes felnőtt tagja gázszerelő szakembert keresett az összes elképzelhető fórumon. Mint kiderült, a jó gázszerelő szakemberek hetekre el voltak ígérkezve.
Néha, rövid időre be tudtuk kapcsolni a kazánt, de a meleg víz ellátás és a fűtés mértéke nem volt megfelelő családunk részére. Másnap, amikor már nagyon sok internetes honlapot felkerestünk, visszahívást kértünk, próbáltunk időpontot egyeztetni eredménytelenül, sikerült találnunk egy korrekt céget. Megtaláltuk a HUN Gyorsszolgálat honlapját, ahol regisztráltunk, néhány sorban leírtuk a problémánkat és visszahívást kértünk. Hamarosan írásban válaszoltak, hogy regisztrációnkat fogadták. Ez 15 % kedvezményt jelentett a honlapon olvasottak szerint a kiszállási díjból és a munkadíjból egyaránt.
Pár perc múlva telefonon is hívtak a gyorsszolgálat diszpécserei. Néhány perc alatt megbeszéltük a gázkészülék által produkált hibajelenségeket, pontos típusát, időpontot egyeztettünk, még valamelyest alkalmazkodni is tudtak a család munkahelyi-iskolai időbeosztásához.
A gázszerelő megbeszélt érkezési időpontja előtt fél órával kaptunk egy telefonhívást a diszpécser szolgálattól. Arról értesítettek, hogy a szerelő kb. fél órával később érkezik hozzánk, mert kicsit tovább tartott az előző munkája, mint ahogy számította. Fontos volt ez az információ, mert aggódtam volna egy idő után, az előző rossz tapasztalatok miatt.
A szerelő hamarosan megérkezett, elhárította a hibát, a váltószelep meghibásodása okozta a problémát. Véleménye szerint ennek a kazán gyártmánynak ez típushibája, ezért mindig van néhány nála tartalékban.
Örültünk, hogy sikeresen túl voltunk ezen, az elején nagy gondot okozó problémán.
Megkértük a céget, hogy a jövőben vállalják el nálunk és szüleimnél a gázkazánok éves karbantartását.
Ismét bebizonyosodott : a prevenció nagyon fontos akkor is, ha jó minőségű, megbízható berendezést vásárolunk.